Tek başıma yapmama yardım et” Maria Montessori’nin sözü. Montessori pedagojisinde  eğitimde çocukların birbirleriyle rekabet etmelerinin, yarışmalarının, birbirleriyle kıyaslamalarının doğru olmadığı belirtildiği  gibi, her çocuğun kendi temposuna göre öğrenmesi destekleniyor.

Bizim de bu  istasyonumuzda çok çeşitli akıl oyunları ile oynanıyor. Fakat biz bunlara takıl oyunları diyoruz, çünkü akıl oyunlarının değil-özellikle serbest oyunun çocuğu geliştirdiği gerçeğinden yola çıkıyoruz. Tabii ki zeka veya akıl oyunları dediğimiz genelde son yıllarda Türkiye’de trend olan oyunların oynanması faydalıdır ve biz de bazılarını oynatıyoruz, ama yarıştırmadan, kolaydan zora doğru çalışıyoruz,   kimi zaman yönergesiz, ya da oynayanın  kendi seçtiği hatta oluşturduğu yönergelerle oynamasını sağlıyoruz.  Kimi katılımcı soma küple oynarken, kimisi başka bir  oyunu ile deneyimliyor,etkileşim yarışma olmadan gerçekleşiyor. Bunun dışında oyunların hikayesi, tarihçesi aktarılıyor ve çeşitli oyun fikirleri veriliyor.

Şule Şenol’un “yaşam dönüşümdür” adını verdiği Soma küp oyunu TRT- Okulda yayınlanan  linkteki videoda anlatılıyor. 5:10 uncu dakikadan sonra. https://www.youtube.com/watch?v=a-4KkAIh5z4&list=PL_5a24HHpR1AIs0zdS_lWYm5xT0laBt4q&index=8

   

Ahşaptan akıl oyunları, akıl oyunlarında da kullanabilecek tahtadan geometrik şekiller,  kelimelerle, hikayelerle her yaştan katılımcıyla hayat buluyor.

“Rettet das Spiel= Oyunu Kurtarın” kitabının yazarı ünlü sinirbilimci Prof. Gerald Hüther son 15 yılın beyin araştırmalarına kalıcı öğrenmede duyguların, önemini anlatıyor  ve bu özellikle 6 yaşına kadar AMACI OLMAYAN oyun ve keşif sırasında gerçekleşiyor. Bundan dolayıdır ki çocukların oyuna kendiliklerinden girmelerini, ve malzemeyle tek başına veya başkalarıyla iletişim kurarak çalışmaları için yardımcı oluyoruz.